torsdag 27. mai 2021

RTHK: How authorities cracked down on Hong Kong's only public broadcaster

As the crackdown on dissent continues in Hong Kong with pro-democracy protesters and politicians detained and jailed, there are now fears for the independence of its flagship public service broadcaster and media freedom as a whole. The critically acclaimed Radio Television Hong Kong (RTHK), founded in 1928 when Hong Kong was still under British rule, has its editorial independence guaranteed in a charter and is often called Hong Kong's version of the BBC.

But things have changed in a very short span of time. News programmes are being pulled at the last minute, senior staff are quitting in quick succession and a journalist who became a household name for grilling Hong Kong leader Carrie Lam was fired.